Friday 15 November 2013

HADIAH UNTUK UMI

Assalammualaikum and a very good morning fellas :) okay , hari ni hari sabtu, bersamaan dgn tarikh 16/11/2013. bercakap tntng tarikh nie , nak cerita smthing nie . uwarrgghhhhh -_-" nampak x muka annoy ak . hehehe , xda lah ak skrng ni risau tau . hari ni befday umi ak . x tau nk bgi apa . ak ada jga bajet . tpi x bnyak sngt lah . malu doh nk kluar blik . nmpak muka umi ak mcm nk kena wish je . hari ni mak ak muka dy mmng sngt2 baik. hee . tpi umi ak mmng terbaik lah antra semua ibu2 (smua anak nk ibu dy yg paling terbaik kan) okay, sekali lagi. ak malu sngt2, bgun2 je dri tido ak mula dh trfkir . nak buat apa nie. tp actually dr smalam lgi ak mmng da fikir2 kan. hee. bukan aku sorang je yg fikir2. tpi ak ajak sekali adik2 ak. first ak ckp lah ngan adik bngsu ak, ak tnya kat dy. 

"abu, kau tau kah esok hari jadi umi?" 
dy pun kata "yakah?" 

lpas tuh kami pun mula rancang strategi.(aiseh! strategi tuh...hehehe) kami dah pakat2 rncang nak beli hadiah. tpi still dalam dilema. ntah nk beli apa. adik bngsu ak ni kata, dy nak beli hadiah yg besar2. bnyak sngt bajet nk beli besar2 dy. haahahah.

lpas tuh, dah kngsi ngan adik bngsu ak, ak bawa jga adik scond last ak join sekaki ngan kami. then dy kata ok je. settle dah kami sekaki bertiga. (yucks, sekaki kot...heheheeh. tukarlah, sekepala) but then, yg aku malas nie, adik bngsu aku suka sngt pecahkan rahsia. mmng xbole harap sngt. bole pulak dy main ugut2 aku. byangkan, tngah kami nk makan malam, dy kata ngam umi ak mcm ni "maaaaaakkk, si panang kan....."  ya ALLAH , aku pnya nak cekik2 dy. da lah kami rancang nk buat suprise. cehhhh! hhehehe.. yala, okay apa kalau suprise . romantik sikit . heheeheh :)

sambil2 aku tngah cerita tntang hadiah umi ak, meh ak nk share sikit tntg ibu bapa sebelum ak nak melabuhkan tirai.
 hee :)

hadith yang menunjukkan kepentingan menggembirakan ibubapa.

‘Abd Allah ibn ‘Amr radhiallahu 'anh menerangkan bahawa seorang lelaki datang kepada Nabi shallallahu 'alaihi wasallam dan berkata:“Sesungguhnya aku datang untuk memberi janji taat setia (bai‘ah) kepada engkau untuk berhijrah, akan tetapi aku meninggalkan kedua orang tuaku dalam keadaan menangis.” Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam berkata kepadanya:“Kembalilah kepada mereka berdua dan jadikanlah mereka berdua ketawa (gembirakanlah mereka) sebagaimana kamu jadikan mereka menangis.”[1]

No comments:

Post a Comment